28 Ocak 2010 Perşembe

ANKARA'YA KAR YAĞDI PASTASI

Kar yağıyor bugün Ankara'ma. Aylardan Ocak, yıllardan ikibin on
Yılın ilk karı düştü, Ankara beyazlara büründü.
Puslu griden uzak, gerçek rengine kavuştu.
Seviyorum seni be Ankara...
İnsanlarını seviyorum, caddelerini,
Buz tutmuş kaldırımlarını seviyorum.
Ne çok anı bıraktın bana
Ankara'ma kar yağıyor,
Ben Ankara yağıyorum...
♥♥♥♥ღღღღ♥♥♥♥
(Tıklayın)
ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥
(Tıklayın, sesli)
♥♥♥♥ღღღღ♥♥♥♥

Bir türlü ayrılamadım senden
güzel kentim
Ankara
özgürlüğüm de sendedir,
tutsaklığım da
senin zindanlarında açıldı kalbime yara
tüm acılara karşın yine de
seviyorum seni Ankara
♥♥♥♥ღღღღ♥♥♥♥
Kar altında görmedin sen hiç Ankara’yı
Hiç konuşmadın donmuş sokaklarıyla
Beklide Kızılay da oturmadın hiç
Atkısına sarılmış bir amca görmedin
Yaşamadın ayazını, keskin rüzgârını
Bugün ilk kar düştü Ankara’ya
Beyazlar içinde bir gelin di sanki
Başkentin caddeleri
Işıl ışıl parlayan bir deniz feneri belki
Benzet işte en güzel doğa harikalarına

Ve şimdi sen kar altında görmeyeceksin Ankara’yı
Üşümeyeceksin sabahında ve titremeyeceksin işte
İçini kıpır kıpır eden kar taneleriyle sevişemeyeceksin
Kar ve aşk Ankara da işte…

Fatih Porsuk



Ve Ankara'ya yılın ilk karı düşmesi şerefine "Ankara'da kar pastası" nı yaptım :) Tam bir gurme olan oğlum, kendimi geliştirmemde önerileri ve onayı ile yön göstericim olmuştur. Oğlumun onayından geçti bu pasta. Çok hafif ve çok güzel bir pasta olduğunu söyledi :)














Tarif Burada
Sevgili Serap'ın ölçüleri ile 11 adet pasta çıktı.













Malzemeler
3 yumurta
75 g şeker
25 gr. nişasta (1 tepeleme yemek kaşığı)
25 gr. un (1 tepeleme yemek kaşığı)
100 g toz badem

Süslemek icin:
150 g pudra şekeri
200 g beyaz çikolata
150 g toz fıstık
1/2 limon suyu

yagli fırın kağıdı


Yapılışı:

-Yağlı fırın kağıtlarından 16 cm. çapında 10-12 daire kesin (fincan tabakları kullanılabilir)
-Dairenin bir tarafını ortasına kadar kesin ve iki ucundan tutarak huni olacak şekilde yuvarlayın ve tutturun.
-Un, nişasta ve bademi karıştırın. Yumurta ve şekeri çırparak kabartın. Kuru karışımı katarak tahta kaşık ile alttan üste tek yöne karıştırarak yedirin.
-Hunileri ısıya dayanıklı krem karamel kablarına yerleştirip 1 parmak aşağıda kalacak şekilde hamuru hunilere paylaştırın. Fırın tepsisine dizin.
-180 derece fırında 15-20 dakika pişirin.
 
-Beyaz çikolatayı benmari eritin. Pişen kekleri kağıtlarından çıkarın. Alttan bir parmak kalacak şekilde üst kısmına fırça yardımı ile çikolatayı sürün, ardından antep fıstığına bulayın.
-Pudra şekerini yarım limon suyu ile kaynatın (fazla sulu olmamasin)ve bu glasürü cam ağaçlarının tepesine kaşık ile dökün.
-Servis yapmadan önce kar efekti için pudra sekerini serpin.
 

2 yorum:

Hülya dedi ki...

Çok güzel olmuşlar Asiye'ciğim.
Bu kekleri ben de kaydetmiştim denemek için...
Ankara'ya kar yağdı nihayet ve beni de İstanbul'a kıskançlık duymaktan kurtardı ama çabuk eridi
:((
Sevgiler

nanekokusu dedi ki...

kekin süper olmuş arkadaşım ellerine sağlık bizde hasret kaldık kara ne güzel har taraf beybeyaz olmuş bütün kirleri kapamış muhamarayı sormuşsun evet onda peynir yok en kısa zamanda tarifini verecem kocaman öpüyorum sevgilerimle...

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...