30 Ocak 2009 Cuma

ŞİRİNCE KAVUN ŞARABI

Şarap törenlerin, şenliklerin içkisidir. Şiir ve şarap denilince ise akla Ömer Hayyam gelir. Sadece onun değil, pek çok şairin yolu şaraba uğrar. Baudelaire'e göre ise şarap "şişedeki şiir"dir.

Rubailer 10
Sevgili, şarap getir! kalk, gel sözüm yerine
Bu gece kısmetimdir o pembe ağzın yine!
Tövbem saçların gibi perişan bir tövbedir,
Uysun verdiğin şarap yanağının rengine!

Ömer Hayyam
Bilen bilir, Şirince meyve şaraplarının tadına doyum olmaz. Bende şirince şaraplarımı çok özel günler için saklıyorum. 2008 Temmuz da kızımla gittiğimiz şirince köyünden aldığımız şarapları, büyük özveri ve itina ile taşıdığımız için kızım olmadan açamazdım :) Bugün şirince kavun şarabını açtık. Açtık ama nasıl açtık :)
Bir kaç ay önce iki arkadaşımın, büyük uğraş ve kahkahalarla şişe açma seansını gördükten sonra

ben bu şişeyi açamam diye düşünürken, hadi bir deneyeyim dedim. Nasıl mı açıldı. Aşağıdaki gibi 3 sn.de :))))

Bu fotoğrafı arkadaşlarıma ithaf ediyorum :))))


Şirince, İzmir'in Selçuk ilçesine bağlı ve Selçuk'a 8 km. mesafede tarihi mimarisi korunmayı başarılmış turistik bir köy.
Şirince'den aldığımız meyve şaraplarımızın mahsende görüntüsü. Herbiri başka bir damak tadına sahip olan ve onlarca çeşit meyveden yapılan şaraplar yerinde tadarak alınıyor. Eğer fazla alınırsa bir şişede özel yapım şarap hediye ediliyor.

Şarap Kadehimdeki Şiir
kekremiş sirkedir dostum
şarap şiirsiz içilmez
hafif bir mey sarhoşluğunda
kalbim güldür
kahkahalarını duy kalbim
içinde kızıllıklar
serefine sevdalar
ve bir ömür var
binbir anlar.. anılar
şarap kadehinde şiir gibisin
sen
arzular
yudumlarımın rengi nar
içimde binbir çiçek
aşk hala bahar
yaz geldi geçiyor
ben bahar sen bahar
şarap tadında aşk
yıllanmış sevdalarım
var....yar...
bir kadeh içindeki şarkılar kadar
şarap ve anılar..
Nevin Kalafatoğlu

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Adı üzerinde Şirince. Güzel ve şirin bir yer şarapları da çok şirin. Şarap demek bir nefes sihat, bir nefes yaşam demektir ve Ömer Hayyam dizleri okuyalım.

Şarap sonsuz hayat kaynağıdir, iç;
Gençlik sevincinin pınarıdır, iç;
Gamı yakar eritir ateş gibi,
Sağlık sularından şifalıdır, iç.


Can bir şaraptır, insan onun destisi;
Beden bir ney gibidir, kan o neyin sesi.
Hayyam, bilir misin nedir bu ölümü varlık:
Hayal fenerinde bir ışık pırıltısı.

neseersoy dedi ki...

selam,
bende bir aralar Ayvalık'a her gidişimde çikolata ve vişne şarabı alıyordum ama uzun zamandır içmedim. Dolabımda hala çikolata şarabı duruyor olmalı ama içilebilecek özelliğini yitirmiştir gibi geliyor :-)
Güzel bir hafta sonu diliyorum, belki benimde bu sayfamı bir ziyaret edersiniz :-)
sevgilerimle,
http://neseersoy-neseersoy.blogspot.com/2009/01/gzel-bir-akam-sefas.html

Adsız dedi ki...

blogunuz çokkk güzel,hergün mutlaka uğruyorum,ellerinize sağlık....
ohhbe.blogcu.com

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Sevgili ohhbe.blogcu.com ziyaretin için çok teşekkür ederim, her zaman beklerim. Bloğuna gidip yorum bıraktım fakat gönderdiğim anda ekran bembeyaz oldu, sanırım iletilemiyor.

lemanice dedi ki...

merhabalar:)) şarapla falan pek işim olmaz ama sayfanı her zaman ziyarete geliyorum şirince görüntüsü çok şirin
sevgiler sevgili yay.

MMO dedi ki...

Asiyeciğim,
Ben de geçen yaz çok yakınına kadar gitmiş olmama rağmen Şirinceye uğrayamadım. Sayende oraları görmüş oldum. :)
Şirinceye gidememiş olsam da şaraplarının tadını çok iyi bilirim. :))
Kavun şarabı, şeftali şarabı, karadut şarabına bayılıyorum ben de.
Afiyetler olsun..
Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

selam ,şarabı seven , zevkle içen ve bu alanda araştırma yapan biri olarak bir şey sormak isterim.Şirinceye ben de gittim ve şaraplarını içtim. Ne yazık ki meyve şaraplarının meyveden değil de meyve ekstresinden yapıldığını farkettim.Ve o andan sonra Şirinceden meyve şarabı almaktan vazageçtim.sizin de tahmin edeceğiniz gibi ekstre asla meyve gibi doğal olamaz, ekstrenin içinde doğal olmayan katkı maddelerinin olduğunu biliriz. Bu konudaki yorumunuzu alabilir miyim? Semra

Adsız dedi ki...

yani millet güzellikleri galiba algılıyamıyor.Şirince şarabı yapmış sunmuş.İster beğenirsin ister beğenmezsin içmişsin güzelde gitmiş:::)) biz ekstereden yapıyoruz diyince vazgeçmiş milletin çok umrunda sanki.Semra hanım yerinizi bu şekilde işgal etemek istemzdim özür dilerim

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...