14 Mart 2008 Cuma

Patatesli Yufka Böreği



Malzemeler:
1/2 kg.yufka (18 adet çıkıyor)
1 yumurta
bir bardak süt
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Kuru soğan
Patates
Yarım kaşık salça
Pul biber


Hazırlanışı:
Patatesler haşlanır.
Kurusağan rendelenerek bir miktar yağda hafif kavrulur.
Rendelenmiş patatesler ilave edilerek kavurmaya devam edilir.
İnmeye yakın salça ve pul biber katılarak ocak kapatılır.
Yumurta, süt ve sıvı yağ karıştırılır.
1 tane yufka tezgâh üzerine serilir. Yumurtalı karışım yufkanın üzerine fırça yardımı ile sürülür.
Yufkanın yarısına yakın ucuna patates harcı tek sıra şeklinde konulup sigara böreği sarar gibi iki ucu kapatılır ve rulu yapılır.
8-10 cm. boyunda 6 eşit parçaya kesilir.
Bütün yufkalara aynı işlem yapıldıktan sonra fırın tepsisine dizilerek üzerlerine yumurta sarısı sürülür.
Fırına verilerek pişirilir.



5 yorum:

sevgi dedi ki...

Merhaba sizin de böreğiniz çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Ziyaretiniz için de çok teşekkürederim.Ispanaklı kek hiç yapmadıysanız kesinlikle yapmanızı tavsiye ederim.Kokusu oluyor mu diye sormuşsunuz çiğden püre haline getirirseniz hiç bir kokusu olmuyor.Herkese de fıstıklı kek yaptım diyerek sürpriz bile yapabilirsinizz.sevgilerle

Dilek Mutfakta dedi ki...

asiyecim börek harika görünüyor bendede buna çok benzer bir tarif var çıtır çıtır çok güzel,eline sağlık arkadaşım.akşamları arada yemeksaatine takılıyorum istersen gel.

hdidem95 dedi ki...

asiyecim börek harika görünüyor çok severim patatesli böreği ellerine sağlık sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Asiye'cim,
light tatliyla ilgili soruna gelince, söyle demek dogru olur sanirim, ben türkce-almanca bir sanal sözlükten baktim karsiligi olarak bana "lor peyniri" diye gösterdi, eger lor peyniri senin icin uygunsa sen istersen onunla bir deneyiver. Süzme yogurt senin de dedigin gibi cok eksi olur, aslina bakarsan normal yogurtlada yapabilirsin bence.

Patatesli börekleri dizmissin sira sira bende onlarin görünüsüne bayildim, ellerine saglik diyorum arkadasim.

Selamlar ve öptüm..

kirazdünyası dedi ki...

çok güzel görünüyor bu börekler tam beş çayına layık :)
ellerine sağlık.

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...