21 Ağustos 2008 Perşembe

KIZLARIMA YOLLUK

Bir tren yanaşır Haydarpaşa’ya
Yorgun argın...
Bir özlemi, bir hasreti
Bir de yâri getirir İstanbul’a.
Bir tren yanaşır Haydarpaşa’ya
Ağır ağır...
Karışır düdük sesleri
Demir raylardan yükselen nağmelere.
Bir tarihi, bir yârini
Bir de İstanbul’u kucaklar sevgililer.

Bir gemi yanaşır Üsküdar’a
Nazlı nazlı,
Selam verir güverteden
Sevgililer Marmara’ya.
Karışır yürek atışları
Bembeyaz martı seslerine
Bir gemi yanaşır Üsküdar’a
Tıklım tıklım...
Umut taşır,
Emek taşır, sevgi taşır
Avrupa’dan Asya’ya.
Bir otobüs yanaşır Harem’e
Yavaş yavaş...
Buram buram Anadolu kokar her yanı
İşini, aşını arar yüzlerce insan.
Bir otobüs yanaşır Harem’e
Bağrı yanık...
Sarılır tüm yolculara
Taşı toprağı altın İstanbul’um.
Birkaç damla gözyaşı,
Bir beyaz mendil,
Bir de Sevgilinin hayali kalır akıllarda.

Nur Ersen

Kızım arkadaşı ile İstanbula giderken aklım onlarda kaldı. Yolluk yaptım onlara ama yolluk yerine keşke ben gitseydim yanlarında :) Aklım onlarda kaldı derken laf aramızda itiraf ediyorum ki aklım İstanbul'da kaldı :) Eminönü'ne fermo'ya ve nüans'a gidecektim ama olmadı. Hayallerimi bir sonraya bıraktım :)

Gelelim yolluk hazırlıklarına, üçüde ilk denememdi ve çok sevmişler beğenmişler. Afiyet olsun canlarım.

Sevgili Serap'ın bloğundan denediğim SİMİT POĞAÇA

1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket yaş maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
Alabildiği kadar un

Tüm malzeme karıştırılarak yumuşak bir hamur yaptım. Bulamadığım için mahlep katamadım. Ekmek yapımında kullanmak üzere Real'den dilimlenmiş siyah zeytin alıp deepfreze ye atmıştım. Aralarına da bu zeytinden koyarak pekmez, sıvıyağ ve su karışımına batırıp susama bulamam gerekiyordu. Aceleye geldi ben susam serptim :) Tabii ki susamı az olmuş bu durumda.

Poğaça yaparken genelde yaş maya, ekmek yapımında da kuru maya kullanırdım. Fakat bu sefer tariflere sadık kalarak simit poğaçaya yaş, yumuşak poğaçaya kuru maya kullandım. Hemen hemen malzemesi aynı olan bu hamurlarda mayaların yaratmış olduğu farkı anlamış olacaktım. Kuru maya ile pişen poğaça ismine yakışır şekilde daha yumuşak oldu. Bundan sonra tüm poğaçalarda kuru maya kullanmaya karar verdim.

Sevgili Kuş'un Az Malzemeli Yumuşak Poğaça


1,5 su bardağı ılık su
1,5 yemek kaşığı toz maya
5 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı sıvı yağ
Un
1 yumurtanın sarısı
Tüm malzeme katılarak hamuru hazırladım. Ben arasına beyaz peynir ve kaşar peynirini karıştırarak koydum. Afiyetle çok hoş oldu.
Hindistan cevizinin o muhteşem kokusunu her yerde çok seviyorum. Tatlılarda, pastalarda, yemeklerde hatta ve hatta eller çok güzel koktuğu için sabunda. Çikolatanın hindistan cevizi ile buluştuğu yer ise cocostar. Sevgili Sevim'in kokostar'ını bire bir uyguladım fakat bir sonraki denememde kakao yerine çikolata ile denemek istiyorum.
Ve yolculuğun bombası COCOSTAR


yarım su bardağı kakao
2 yumurta (birinin akı iç malzemesine)
250 gram margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 kabartma tozu
1 vanilya
Aldığı kadar un
Bütün malzemeyi katarak yumuşak bir hamur yaptım. Tarifte söylendiği üzere
2 su bardağı hindistancevizi
1 su bardağı purda şekeri
1 yumurtanın akı
ile iç hazırladım fakat çok fazla oldu, çoğu arttı. Yarım ölçü kullanılsa olurdu. Hamuru küçük parçalar halinde ince açıp arasına iç koyup bir güzel yuvarladım fakat daha fazla iç doldurmalıymışım. Piştikten sonra benmari usulü ile erittiğim çikolatayı bir kürdan yardımı ile cocostarlarımın üzerini süsledim.
Ben anlatmayayım be İstanbul seni
Sen kendin anlat
Galata Köprünü anlat
İrili ufaklı canlı kanlı balık tutanları
Karanlık köşelerinde büzülüp yatanları anlat
Öte yakanı beri yakanı
Yakasına kırmızı gül takanı
Tarihin koynunda yatanı anlat
Niye sever seni insanlar
Niye bağlanır kalır sana
Niye ayrılamaz,niye ayrılmak istemez senden
Ayrılsa da bir parçası sen de kalır
Büyü mü edersin
Ne edersin be İstanbul
Sen anlat
Ben anlatmayayım be İstanbul seni
Sen kendin anlat
Anlat
Hazır bir dinleyicin varken karşında
Kaçırma
Anlat

Nuh KENİŞ

6 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Asiye'ciğim merhaba, ne güzel aynı yerlerden geçmişiz, keşke raslasaydık birbirimize, ne güzel olurdu...
Canım ayrıldığın gibi kavuş kızınla, yolluklar da süper olmuş, ellerine sağlık, öptüm sevgilerimle...

hdidem95 dedi ki...

asiyecim yola giderken sana habermi versem napsam:))) ellerine sağlık canısı nefis görünüyorlar sevgiler

SOFRAMDA BERABER dedi ki...

VALLA HEPSİ LEZİZ GÖRÜNÜYO ELLERİNE SAĞLIK CANIM HAYATTA HE ZAMAN BAŞARILAR

oznurundunyasi dedi ki...

canım yolluklar süper olmuş ellerine sağlık..
süt bence ağzı açık olarak bırakıldı ise dökülmeli sanırım sizinki kapalıdır yani ağzı açık bi kaseden bahsediliyo bence ..
ben de netten aldım şeker :))
sevgiler

Unknown dedi ki...

asiycigim kizana Allah kavustursun.
annecigi bir birinden nefis ve leziz yolluklar hazirlamis yavrucuguna.
canim hepside cok guzel gorunuyor ellerine kollarina saglik.
Allah yavrularimizi bizler bagislasin.
kucak dolusu selam ve sevgilerrr.

HÜLYA dedi ki...

asiyecim allah kavuştursun canım...

yine maşallahın var tüm tarifler harika simit poğaça benimde favoromdir hemde sosisli olanı...aah ne güzel yenirdi şimdiii... ellerine sağlık canım... sevgiler

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...