30 Haziran 2009 Salı

MANTAR KURABİYE

Bir haftadır balkondan gökyüzünün değişik hallerini seyrediyorum. Alabildiğine bir gökyüzü. Kimi zaman tüm masumluğu ile bembeyaz. Kimi zaman huzur dolu masmavi, kimi zaman masmavi gökyüzünde pamuk bulutların tüm detayları seçilebiliyor. Kimi zaman ise kapkara yağmur bulutları ziyaret ediyor. İki gün önce yağmur bulutlarını seyrettim. Dağın tepesine gelmeden kara bulutlar bitmiş, devamı bembeyaz olmuştu. Kara bulutlardan, ince şeritler halinde, sanki kum akmakta dağın tepesine, kumsaati misali . Gün batarken ise dağın tepesinin kızıllığı görülmeye değer bir güzellikte. Öyle görkemli bir görüntü ki gökyüzünü seyretmek. Bir de yeryüzüne bakıyorum, 1 ay öncesine kadar yemyeşil bir alan, rüzgarda dans edip dalgalanmaktaydı. Şimdi ise başaklar salınmakta. Şehrin gürültüsünden uzak, nefes alabileceğin uçsuz bucaksız bir alan, ben bu sakinliğe alıştım galiba :) Bu sıralar şehre indiğimde trafik ve garip bir şekilde insan kalabalığı, betonlar üzerime üzerime geliyor. Sokaklarda insanlar iç içe, metre kareye düşen insan sayısı kaç acaba diye düşündüm. İnsanlar sokakta fakat kendilerine ait nefes alacak alanları yok. Kafanı kaldırıyorsun binalar, binalar, binalar. Arabanın camından binaları seyrediyorum, pencereler birbirine bitişik gibi duruyor. Pencerenden dışarı bakmak istesen diğer pencerenin camı ile karşılaşıyorsun. Gökyüzünü göremiyorsun. İnsan yaşadığı ortama bir telaş ile nasıl uyum sağlayabildiğinin farkını hayretler içinde görebiliyorum. Daha evvel ben de şehirde yaşarken, başımı kaldırıp gökyüzünü görmek istemedim mi acaba? Belki de bu betonlaşmadan gökyüzü görülemediği için alışıyor insan.
Konuyu nasıl bağlayacağımı tahmin ettiniz mi? Bu gün kızımın arkadaşı, benim de kızım kadar sevdiğim banu'muz ve çok sevdiğim arkadaşım banu'nun annesi bizdeydi. Balkonda oturup uzun uzun gökyüzünü seyrettik ve başakları :) Tabi sadece seyretmek değil, anı paylaştığın çok sevdiğin kişiler olunca tadına doyum olmuyor zamanın. Çok mutlu bir gün geçirdim. İyi ki varsınız, sizleri seviyorum.

Gelelim günün menüsüne

Lahmacun yapmak istedim, bir pazar günü kapım çalınıp sevgili Mukadderin yapıp getirdiği Mukadder'in lahmacun tarifini uygulamak istedim. ilk kez yaptığım bir tarifti. Tabii bir şekilde yüzüme gözüme bulaştırdım :) Garanti bir tarif aslında, hamuru ve iç malzemesi de gayet güzel oldu fakat tavada pişiriliyordu. Hamuru açma benim elimden çıkınca doğal olarak pişiremedim. Katır kutur bir lavaş oldu ama itiraf edeyim iç konulan üst kısmı yumuşaktı :) Kızlar da acıktığı için bi çırpıda gitti :) Beyhan'cığım gelirken lahmacun pişireceğini asla düşünmemiştir :) Eee misafir umduğunu değil bulduğunu denmesinin sebebi de bu olsa gerek :)
Bu böyle olmaz biz bunu fındık lahmacun yapalım diyerek, Beyhan Hanımın üstün zekası ile lahmacun malzemesini kurtardık :) Fırında pişirilen Mersin, Adana yöresinden fındık lahmacun çıktı ortaya.

Pişme esnasında bir sorun daha oluştu, tamamen benim suçum :) Gevezelik yapalım derken fırından çıkarmayı unuttum biraz fazla kızardı :)
ve yanında salata çeşitleri
Yeşil salata (Marul, roka, dereotu, taze soğan, maydanoz, domates)
Maydanoz dalları
Sumaklı kuru sağan
Yeşil mercimekli nohut salata

Ama Allah için diğer çeşitler güzeldi :) :P













--------------Haşhaşlı çörek---------------------------------------Etimekli Tatlı---------------

Bence günün ası Mantar Kurabiye oldu
Malzemeler:
400 gr. margarin (yumuşak)
2 yumurta
3,5 su bardağı un
1,5 su bardağı mısır nişastası
1,5 su bardağı buğday nişastası
1,5 su bardağı şeker
2 paket vanilya
2 paket kabartma tozu
1,5 çay bardağı fındık tozu
Üzeri için kakao
( Bu ölçüden 36 adet kurabiye çıktı)

Hazırlanışı:

  • Oda sıcaklığında yumuşamış margarin ufak parçalara bölünerek yoğurma kabına alınır.
  • Üzerine unun yarım bardağı ve kakao hariç tüm malzeme katılır ve hamur yoğurulur.
  • Hamur ele yapışmayacak yumuşak bir hamur olmalıdır. Eğer halâ ele yapışıyorsa ayrılmış olan yarım bardak un azar azar katılarak ele yapışmaz pürüzsüz bir hale getirilir. Nerede ele yapışmaz hal almışsa orada un katımı durdurulabilir. Hamur una doymuş olmalıdır.
  • Hamur normal boyda bir yumurtadan az ufak parçalara ayrılarak yuvarlanıp tepsiye dizilir.
  • Metal bir şişe kapağı (şişe cola yada soda kapağı) kakaoya batırılarak yuvarlak bezelerin üzerine derin kesikler oluşmadan hafif batırarak izi çıkacak şekilde bastırılıp çekilir. Aynı hareket 1-2 mm. gerisinden ilerisinden iz çıkacak şekilde tekrarlanır.


16 yorum:

lalelimutfaklar dedi ki...

ben bu mantar kurabiyeyi ilk bir arkadasta gormustum ve cok sasirmistim ozaman ayni mantar gibi diye. cok cok hosuma gitmisti ozamnadan beride sevdigim kurabiyelerdendir .ellerine saglik arkadasim. cok guzel olmus.

SOFRAM dedi ki...

Asiye'ciğim gözlemlerinde çok haklısın son günlerde gökyüzü öylesine değişkenlik gösteriyor ki, ben de seviyorum gökyüzünü seyretmeyi, şehir merkezindeyiz ama evin konumu itibarıyla şanslıyız sanırım,hem denizi hem dağları görebiliyoruz,sabah kalkar kalkmaz camı açıp denize bakmak ayrı bir güzellik, Samsun'dan ayrıldığımızda tek aradığımız şey deniz sanırım...
Canım bu hafta sonu bende de lahmacun vardı ama ben kolayına kaçtım, iç malzemeyi hazırlayıp fırında pişirttim.
Canım ne güzel bir balkon sefası olmuş, ellerine sağlık herşey çok güzel, mantar kurabiyesi de en çok yaptıklarımdan çocuklar çok seviyorlar,afiyetler olsun canım, hergününüz böyle güzelliklerle geçsin, öpüyorum Asiye'ciğim...

Banu Eskinazi dedi ki...

Biz de çoook eğlendik sayenizde şehrin kalabalığından uzakta başakların renginde dinlenmiş olarak döndük ewe:)))

Tekrardan çooook teşekkürler her şey için. Böyle fotoğraftan bakınca cidden işkence oluyor ama tadına da bakma fırsatı bulduğumuz için hemen belirteyim gönül rahatlığıyla denensin bu tarifler hepsi de birbirinden güzeldi ve yenirken de lütfen Starsailor dinlensin! Fotografta her şey çıkmıyor eklemek istedim:)))

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Fonda Starsailor güzeldi mavikush.
Bloggerindeki fotoğrafa değinmeden geçemeyeceğim :) Biz balkonda siz bahçede, ne kadar güzel bir görüntü yakalamışsınız. Güneşi içmek mi gerek... :)))

Sen de çıkar
göğsünün kafesinden yüreğini;
şu güneşten düşen ateşe fırlat;
yüreğini yüreklerimizin yanına at!
Akın var güneşe akın!
Güneşi zaaptedeceğiz güneşin zaptı yakın!

Nazım Hikmet
:))))))))))

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Güneşe uzanmak, güneşi tutmak avuçlarında, güneşle ısınmak, güneşle olgunlaşmak, güneşe teslim olmak ve dahi güneşin etrafında dönmek.
İşte o dönüşle beraber kendi etrafında dönüşün gece ve gündüz doyumunun bir ufuk ötesi uzantısında dört mevsim yedi iklimi yaşamaya adım atmak, istemek, uzanmak, hakkım deyip koşmaya başlamak, bozkır dokumak ilmek ilmek yüreğe, çiçeğe uzanmak, buzları eritmek kaynağa inmek için.

Selam olsun sana ve içindeki kızlara, güneşi içmek için kana kana...

SOFRAM dedi ki...

Asiye'ciğim, kereviç(gerebiç,kerebiç de deniliyor), Antep, Mersin, Adana, Antakya yörelerinin bir kurabiyesi ama benim yaptığım ise Antakya'da öğrendiğim şekliyle,malzemelerde bazı farklılıklar olabiliyor, bu köpükte Antakya'da çarşıda satılır. Ama Samsun'da olmadığı için ben de evde denedim ve güzel oldu.Çöven otuda lokumlarda, helvalarda kullanılıyor.Bir de bu köpük Bartın'da yapılıp macun olarak satılıyormuş kışın.
Canım Samsun'a geldiğinde seni misafir etmekten mutluluk duyarım, çok sevinirim.

nanekokusu dedi ki...

canım ne güzel yorumlamışsın şehrin kalabalığımı gürültüsünü nefes alacak bi yer arıyor insan ben hiç alışamadım şehrin bu gürültüsüne evimiz merkezi yerde olduğu için ancak gökyüzünü balkondan neyseki seyretme imkanına sahibiz ne yazık ki bazı güzelliklerden uzak kalıyor insan
lahmacuna gelince allah kısmet eder bu taraflara gelirseniz yerinde yersiniz inş. mantar kurabiyelerin harika görünüyor denemek istediklerimin arasında bir türlü kısmet olmadı inş.bir gün yaparım ellerine sağlık buralardan kucak dolusu selamlar.

pembecikolata dedi ki...

Merhaba; Favorim lahmacunlar ve etimekli tatlı...Nefis görünüyorlar ...Ellerinize sağlık:)

sibellebutikpasta dedi ki...

Canım ne güzel söyledin, gerçekten ben de şehre inmek istemiyorum artık, o sıkışıklık, o kalabalık beni de boğuyor...mamalarına gelince...ay burda yutkunmaktan helak oldum valla, hepsi birbirinden lezzetli görünüyor, ellerine sağlık...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık hepsi birbirinden güzel görünüyor...fırında unutma işini en iyi başaran benimdir galiba:) şimdi bile bir not yazıp fırındakii yemeğimi unutmayyaım diye bilgisayarımın ekranına iliştirdim..
resim çok güzel gülen gözleri birarada görmek neşelendirdi beni:)
ağzınızın tadı hiiiçç bozulmasın..
hep güzel günlerde buluşun inşAllah..
süper lezzetler için de elelrinize sağlık..minik aksilikler her mutfağın tuzu biberi:)
sevgilerimle..

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

canlarim, guzel yorumlariniz icin tsk ederim. Turkiyede olmadigim icin tek tek ziyaretinize gelemiyorum. Kisa araliklarla pc acabiliyorum. Siz yazmaya devam edin, donunce cevap icin gelecegim hepinize. Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba canım,
kandilin mubarek olsun...
nanekokusu

lemanice dedi ki...

canım ablam özledim seni.))

Dilek Mutfakta dedi ki...

Asiyecim bende ödülün var alırsan sevinirim.

Unknown dedi ki...

Asiyecigim sayfana geliyorum ama sen yoksun:(((
Hayirli ramazanlar diliyor sevgilerimi gonderiyorum en kisa zamnda hayirlisi ile aramiza donmen dileklerimle.
ozlettin kendini:)

Betül İnce dedi ki...

Asiye'ciğim,

Mantarlar oldular artk di mi?

Öpüyorum.

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...