5 Kasım 2008 Çarşamba

BEYTİ KABAP


Davetliler çorbalarını içerlerken ben beyti tabaklarını hazırlıyordum. Acele ile servis tabağını eksik yapmışım :) Verev kesilmiş parçaları birbirinden ayırabilirdim mesela :( közlenmiş biber bu tabakta yok :( ve maydanoz koyabilirdim :( neyse oldu artık.

Malzemeler:
Köftesi için: (bu ölçüden 10 adet şiş çıktı)
750 gr. köftelik kıyma
Bir miktar galeta unu yapılmış bayat ekmek
1 yumurta
3-4 diş sarımsak(çok ince kıyılmış)
1 kuru soğan(çok ince kıyılmış)
Bir miktar maydanoz(çok ince kıyılmış)
1 taze kırmızı biber(çok ince kıyılmış)
1 kaşık biber salçası
Karabiber, tuz, kekik, kimyon
Sarmak İçin:
Lavaş ekmeği
Tereyağı
Sosu İçin:
Tereyağı
İnce kıyılmış domates
1 kaşık domates salça
1 kaşık biber salçası
Su

Servis için:
Yoğurt
Bulgur pilavı
Közlenmiş domates, biber

Yapılışı:
  1. Köfte malzemesinin hepsini rondo ile yoğurdum. (Rondo ile tüm malzeme hem kıyılıyor hem de kaynaşıyor)
  2. 1-2 saat dolapta dinlendirdim.
  3. Büyük yassı şişlere yassıltıp incelterek sıkı sıkı yaydım..
  4. Fırın ızgara programında kızarttım.
  5. Lavaş ekmeklerini ortadan ikiye böldüm ve tereyağ ile yağladım.
  6. Her bir şişi yarım lavaş ekmeği ile şişli köfteleri sıkıştırarak şişleri çekip aldım ve rulo yaparak sardım.
  7. Roluları 2 cm. verev dilimleyerek tepsiye dizdim.
  8. Sos malzemesi ile sosunu hazırladım.
  9. Yemek saatine yarım saat kala üzerlerine sosun yarısını dökerek ısıtmak amaçlı hafif ısılı fırına verdim.
  10. Fırından çıkınca kalan sosu da üzerlerine döktüm.
  11. Servis tabaklarına alarak közlenmiş domates, biber, bulgur pilavı ve yoğurt ile servis yaptım.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...