25 Eylül 2008 Perşembe

İFTAR DAVETİM ve CANIM ANNEM

İftar heyecanlarını ve o özene bezene hazırlanmış güzel masaları çok seviyorum. Hazırlığım bir gün önceden başladı. Davet günü yetişti yetişmedi koşuşturmasını sevmiyorum. Ağır işleri bir gün önceden yapıp, hafif çeşitleri davet gününe bırakmak ve sadece servis ile ilgilenmek çok daha iyi oluyor. Konukları da hazır kurulmuş masa ile karşılamak rahatlık veriyor.

Sabah uyandığımda bir kaç hazırlığımı yaptıktan sonra hüzünlendim biraz. Böyle günlerde annem hiç yalnız bırakmazdı beni. Bu sene ramazanı yazlıkta geçireceğim, bayramdan sonra dönerim dedi ve gelmedi. İlk kez iftar davetimde annem yoktu, ağladım biraz, çıktım mutfaktan. Sesini duymak için telefon ettim, hadi atla gel 2 saatlik yol dedim ama tutamadım ardından gözyaşlarımı, ahh ağlarken burun akıntısı olmasa :) Burnun akarken ses tonu değişiyor, anladı tabii ağladığımı. Hiç üzmek istermiyim onu, canım annem benim. Sensiz hiç bir şeyin tadı yok fakat napalım sesini duymakda çok güzel, SENİ SEVİYORUM ANNECİĞİM.

Hazırlıklar sırasında fotoğraf çekmeye zaman ayırmanın imkanı yok. Kızıma, fotoğraflardan sen sorumlusun dedim. Teşekkür ederim kızım, güzel enstanteneler yakalamışsın.
İftar menüsü
Yeşil mercimekli tarhana çorbası
Beyti Kebap
Arasoğuk Tabağı
(Tepsi böreği, Patlıcan salata, Yoğurtlu közlenmiş kırmızı biber, Renkli patates topları, Çoban salata)
Sebzeli pilav
Vişne kompostosu
Güllaç
Kendi yaptığım Pide
Yeşil mercimekli tarhana çorbasının fotoğrafı masada gözüküyor fakat kızım çorbayı tek başına çekmemiş. Sanırım ilginç gelmedi kızıma :) Oysa çok lezzetli olmuştu :) Tekrar yaptığım zaman ben fotoğraflarım.
BEYTİ KEBAP

Davetliler çorbalarını içerlerken ben beyti tabaklarını hazırlıyordum. Acele ile servis tabağını eksik yapmışım :) Verev kesilmiş parçaları birbirinden ayırabilirdim mesela :( közlenmiş biber bu tabakta yok :( ve maydanoz koyabilirdim :( neyse oldu artık.

ARASOĞUK TABAĞI


Tepsi Böreği
Sürekli yapılan bir börek olduğu için kızım kayle almamış ve tek olarak fotoğraflamamış :)
Patlıcan Salata ve Közlenmiş Yoğurtlu Kırmızı Biber


Renkli Patates Topları


Sebzeli Pilav
Güllaç
Evet evet evetttt şimdi günün olayı PİDE




Herşey çok güzel oldu fakat pide iyi olmadı :( Olsun yine de tecrübe kazanmış oldum :) Neden yapamadığımı gördüm biliyorum. Bir dahaki sefere bazı değişikliklerle daha iyi olacağını sanıyorum.


7 yorum:

made in funda dedi ki...

AĞZIM DİLİM TUTULDU ASİYECİĞİM YAA.ENFES BİR DAVET HAZIRLMAŞIN VALLAHİ.SÜPERSİN.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

mmmhh cok zengin bir sofra olmus :) hersey harika görünüyor canim ... ellerine kollarina saglik ...

sicacik sevgilerimle...

elma şekeri dedi ki...

ellerinize saglik.Sofra harika...
Sevgilerimle...........

Dilek Mutfakta dedi ki...

ASİYECİM süpersin valla sanki iftar davetine bende katılmışımda lezzetlerini tatmışım gibi geldi herşey ayrıntılı ve zevkli anlatılınca hoş olmuş ellerine sağlık..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

tekrar merhaba canim; creme fraiche yogurt türü beyaz krema ama sen sivi kremada kullanabilirsin, bende bazenleri creme f. yerine kullaniyorum ..

sicacik sevgilerimle..

Zehra Gürgen dedi ki...

Ne diyebilirim sofra süper olmuş. Ben böyle bir sofrayı ancak nadir görülen "yemek yapma şevkim" geldiğinde "belki" yapabilirim.Ger.ekten emek ve sevgi ile hazırladığınız görülüyor. Elinize emeğinize sağlık.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Asiyecim muhteşemsin canısı bu nasıl güzel bir sofra her zaman söylüyorum senin bu işte çok usta olduğunu o sofrada olmak isterdim herşey çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık ALLAH iftarını kabul etsin sofralarının bereketini arttırsın kucaklar dolusu sevgiler hayırlı bayramlar bitanem

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...