19 Eylül 2008 Cuma

DALINDAN SOFRAMIZA 3

VİTAMİN DEPOSU KUŞBURNU

Başta C vitamini olmak üzere bol miktarda vitamin ve mineral içeren çok besleyici bir besindir.
Vücut direncini arttırır. Vücuda ve gözlere kuvvet verir. Cinsel isteği arttırır. Kan dolaşımını hızlandırır ve kanı temizler. Bağırsakları yumuşatan ve sindirimi kolaylaştıran Kuşburnu iyi bir idrar söktürücü olarak kabızlıkta faydalıdır. İshali keser. Vücuttaki atık maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasına yardımcı olur. Bağırsak kurtlarını düşürür. Kansere karşı koruyucudur. Romatizma şikâyetlerini ve ağrılarını hafifletir. Kandaki insülin miktarını ayarlamaya yardımcı olduğundan Şeker hastalarına çok iyi gelir. Selülit oluşumunu engeller. Basur rahatsızlığı olanlara da yararlıdır.
Daha çok Kuşburnu çayı yapılarak kullanılır. Kuşburnundan ayrıca reçel, meyve suyu, bebek maması ve yağ da elde edilmektedir. Kuşburnunun kurutulan yaprakları kaynatılıp soğuduktan sonra suyu süzülerek kırışmış ciltlere konursa faydası görülür. Kuşburnu çekirdeğinden elde edilen kuşburnu yağı cilt hücrelerini yenileyici, cildi koruyucu, kırışıklıları giderici ve yaşlanmayı geciktirici özellikleri ile kozmetik alanın sıklıkla kullanılmaktadır.




Ben çay olarak hazırladım. Reçel yada meyve suyu yapmak istemiştim fakat çekirdeği ile kabuğu arasında tüyler olduğu için, tüylerin çıkarılmasının yorucu olacağını düşündüm çünkü o kadar fazla meyvenin işlenmesi aynı zamana denk geldiği için vazgeçtim. Seneye yaparım artık :) yada bayramda memlekete gidersem, bayramdan sonra da yapabilirim.


KUŞBURNU ÇAY yaptım:

  1. Alt sakallarını keserek üst tüylerinden arındırdım.
  2. Yıkadıktan sonra tepsiye sererek güneşte kuruttum.
  3. Kuruduktan sonra kavanozlara kaldırdım.

Çayını demlerken daha sonra yayınlayacağım.

3 yorum:

Hansa dedi ki...

ay sormayın şu yorum işini her ziyarete gelen iki kelam bıraksa ne iyi olurdu diimi ziyaretçi sayım 45 -50 yorum ya bir ya yok bazen diyorumki blogumu okumaktan yazıcak vakit bulamıyolar demekki...:)))

ya ben çok severim bağ bahçe işlerini dalından soframıza yazı dizisi tam benlik ......

NiNo dedi ki...

vitaminnnnnnnnnnnnnnn bayilirim ben bunlaraaaaaaaaa

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Asiyecim yorum yazmak için kaç sefer uğradım ama internet çok yavaş gitmiyor ramazan da fazla vakit bulamıyorum bu harika lezzetlere yorum bırakılmazmı herşeyi çok titiz hazırlıyorsun gözlerim bayram ediyor çok emek veriyorsun emek verilen herşey kendini belli ediyor konsantreler için sana bir öneri vereyim gerçi herşeyin en güzelini biliyorsun ama fikir istediğin için canım ben buz dolapları için buz torbaları var onlara doldurup buzluğa attım donmuyor ama bozulmuyor uzun süre ilk günkü gibi taze kalıyor istersen biraz dene kucaklar dolusu sevgiler canısı

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...