18 Eylül 2008 Perşembe

DALINDAN SOFRAMIZA 2

Dün ziyaretci rekoru kırdım, bloğu açtığımdan beri ilk kez 300 leri gördüm. Fakat hiç yorum gelmedi :) akşama kadar yorum gelmeyince stres oldum :) neyseki sabah yorumları görünce rahatladım biraz :) Helenze , Hansa ve bir isimsiz ziyaretcime teşekkür ediyorum :) Tabii Dilek'ime de :) Dilekcim tabii ki puding alabilirsin, ahh keşke olsanızda ardından da kahvelerimizi içsek karşılıklı. Merak edenler aşağıda DALINDAN SOFRAMIZA 1'e bakabilirler. Şimdi geçelim DALINDAN SOFRAMIZA 2, Her Derde Deva KIZILCIK yazımıza.
Her Derde Deva KIZILCIK:
Kızılcık, sonbaharın habercisi olan bir meyvedir. Eylül ve ekim aylarında meyvelerini verir. "Ekşi" ekşi değilde biraz kekremsi tadı vardır. En önde gelen anti-aging dir. Kızılcıkta bol miktarda flavanoid (izoflavon), karotinoid ve müthiş bir antioksidan olan melatonin bulunur.
Flavonoid: Vücut direncini artırır, hastalıklardan korunmamızı ve onlarla baş etmemizi sağlarlar. Vücudumuzdaki iltihaplanmayı önleyen, alerjileri azaltan, kan damarlarını güçlendiren muhteşem antioksidanlardır. Ateşli hastalıklarda ve menapozdaki ateş basmalarında çok rahatlatırlar.
Karotinoid: Antioksidan etkileriyle tanınırlar. Bağışıklık sistemini güçlendirirler, hastalıklarla savaşırlar, retinayı koruyarak görüşümüzün berrak olmasını sağlarlar. Kalp hastalıklarını, prostat ve akciğer kanserlerini önlerler.
Melatonin: Beynimizde bulunan epifiz bezi, hava karardıktan sonra melatonin adı verilen bir hormon salgılar. Yaşam ritmimizi ve uykumuzu bu hormona borçluyuz. Uyku beyni dinlendirir, güçlendirir, hücre yenilenmesini sağlar, bağışıklık sistemini, oksidasyonu onarır ve tüm yaşam kalitesini yükseltir. Bir çok bilim adamı melatonini en önemli anti-oksidan olarak tanımlarlar. Melatonin takviyesi günümüzdeki temel anti aging tedavilerinden birisi olmuştur. Bu hormonun doktor kontrolünde kullanımı, bağışıklık sistemini ve yaşam kalitesini etkili bir şekilde yükseltir. Melatonin ilaçlarının birçoğu kızılcıktan yapılır. Uyku sorunlarınız varsa, gece yatmadan önce bir bardak kızılcık suyu içilmelidir.
Çiğden hazırlanmış kızılcık suyu veya kaynatarak yapılan kızılcık şerbeti, kan pıhtılaşmasını düzenler. Özellikle şeker hastaları için yararlıdır.
Kızılcık kabuğu ateş düşürücü ve güçlü bir ishal kesicidir. 1 yemek kaşığı dolusu taze veya kuru kızılcık ile 1 fincan soğuk suyu 5 dakika kaynatıp 15 dakika demledikten sonra süzgeçten geçirin ve sonra ishale karşı ilaç olarak kullanın. 60 gr kızılcık ağacı kabuğunu 1 litre su ile kaynatarak, ateşli hastalıkların tedavisinde kullanabilirsiniz. Eskiler bu karışımı özellikle sıtmaya karşı hazırlarlarmış.
Kızılcık suyu, şerbeti veya kompostosu idrarımızdaki asit miktarını arttırır. Böylece böbrek taşlarının (özellikle kalsiyum taşları) tedavisinde kullanılır. Bu arada idrardaki ağır kokuları da giderir.
Gece işeme sorunu olan çocuklara kızılcık yapraklarından bir ilaç hazırlayabilirsiniz. 30 gr. kızılcık yaprağını, 1 litre su ile kaynatıp, 1/3 kadarını buharlaşıncaya kadar ateşte tutun. Süzgeçten geçirip, soğuyunca cam bir şişeye doldurun. Geceleri yatmadan önce çocuğunuza bu çaydan bir fincan içirin.
Ve bunun gibi saymakla bitmeyen yararları vardır.
Hadi buyrun geçtiğim aşamalara:





Dalından toplandığında sert olan kızılcıkları kızarması ve yumuşaması için tepsiye sererek güneşe bıraktım.


KIZILCIK REÇELİ yaptım:

  1. Güneşte kızarmış ve yumuşamış kızılcıkların bir kısmının çekirdeğini çıkararak 1/1 oranında şeker kattım ve 2-3 saat beklettim.
  2. Üzerine 1 limon suyu sıkarak kaynamaya bıraktım.
  3. Baloncuk baloncuk kaynamaya başladığında kapatıp kavanozlara doldurdum.
KIZILCIK MARMELATI yaptım:


  1. Güneşte kızarmış ve yumuşamış kızılcıkların kalan kısmını tel süzgece alarak kaşık ile ezerek püresini çıkarıp çekirdeklerinden ayrıştırdım.
  2. Çekirdek ve posasını ayrı bir tencereye alarak su ilavesi ile kaynattım. Tel süzgeçten süzerek kızıl su elde ettim.
  3. Püreyi ikiye bölüp, yarısını konsantre yapmak üzere ayırdım.
  4. Marmelat yapacağım pürenin içine hazırladığım kızıl suyu ilave ederek 1/1 oranında şeker kattım.
  5. 1 limon suyu ilave ederek kaynattım.
  6. İstediğim koyuluğa gelince kavanozlara doldurdum.
KIZILCIK KONSANTRESİ yaptım:

  1. İkiye ayırdığım püreye (bakınız:marmelat madde1) 1/2 oranında şeker ilave ederek şişelere doldurup dolaba kaldırdım.
  2. Kullanılacağı zaman 2 tatlı kaşığı kızılcık konsantresini bardağa alıp, su ilave ederek şurup olarak afiyetle içilir.

2 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Asiye'ciğim ellerine, emeklerine sağlık güzelim, ne güzel kış hazırlıkları yapmışsın. Kızılcığın pekmezi, marmeladı, reçeli, hepsine bayılırım,reçelini kaynatmadan yapıyoruz bir de, rengi çok güzel oluyor, ama daha yapmadım,inşallah bitmeden alır yaparım ben de, bu arada kızılcığığa biz de kiren deriz.
Canım aşağıda böğürtlenden yaptıkların da harika olmuş, kışın sağlıkla yersiniz inşallah canım.
Öpüyorum güzelim, sevgilerimle...

oznurundunyasi dedi ki...

canımmmm yorumsuz mu kaldın..
ben taşınıyorum ya millet benim derdime düştü sanırım :P
seni ondan ihmal etmişlerdir...
ben bi taşınıp yerleşeyim bak iddia ediyorum seni yorum onaylamaktan bıktırcam..
şu yardım meselesine gelince hakikaten süper bir fikir ama ne 4 saatı bence yarım saat yeter :)
sevgiler canım benim

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...