13 Nisan 2008 Pazar

MEYVE SOSLU KURABİYE

Elimde 2 tane kalp kurabiye tarifi vardı. Birisi pastacı kızın , diğeri ise sihirli mutfağın REÇELLİ KALP KURABİYESİ. Kızım için hazırlamak istediğim bu kurabiyelerden hangisini yapmak konusunda gittim geldim. Sonunda ufak bir değişiklikle pastacı kızın tarifini yapmaya karar verdim. Pastacı kızın katmış olduğu 3,5 bardak un yerine biraz kıtır olsun düşüncesiyle 3 bardak un+yarım bardak buğday nişastası koydum. Kıtırlığı ilk gün çok güzeldi fakat ertesi gün, çilek sosun ıslaklığından olsa gerek kurabiyeler yumuşamıştı. Aklımda bir kaç detay kaldı, diğer denemelerimde bu detayları denemek istiyorum.



KALBİM Mİ? BEYNİM Mİ?
"Ne istiyorsun?" diye sordum kalbime
"Bilmiyorum" dedi.
"Ne düşünüyorsun?" dedim beynime
"Anlamıyorum" dedi.
Aynada baktım yüzüme
Gözlerim gözlerime değdi
Bir an sordum kendime:
"Ben kimim?
"Düşündüm, düşündüm bir cevap bulamadım
Tekrar düşündüm iki yola vardım
Kalbim sağ dedi, beynim sol
En sonunda olduğum yerde kalakaldım
Daldım gökyüzüne
Cevapsız sorularım bulutları aştı...
Bir ara keşke dedim beyinsiz bir kuş olsaydım,
sadece uçsaydım...
Kuşlar bile bana şaştı!
Beynim alay ederek güldü
Kalbim üzüntüsünden ağladı
İkisi de birbiriyle zıtlaşırken,
Ben yoluma devam ettim!
Güneş ısıttı biraz içimi
Rüzgar okşadı beni
Kalbim "Saygılı ol!" dedi
Beynim "Akıllı ol!"
Ben üzüntülerimi yem yaptım,
kuşlar yesin diye
Hedeflerimi yıldız yaptım,
hep parlasınlar diye
Kalbimi de dinlemedim beynimi de
En sonunda bulut oldum,
rüzgar beni götürsün diye...

7 yorum:

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Asiye'ciğimm,

Görüntüsü muhteşem, varsın ertesi gün yumuşasın:)))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

kurabiyeler cok guzel olmus ellerine saglik,sevgilerr

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Asiyecim kurabiyeler çok güzel ellerine sağlık canım ama şiir kurabiyelerdende güzel gönlüne sağlık bitanem kucak dolusu sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Asiye,

Kurabiyelerin çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
Bence de sormadan kabul etmektense, sormak ve cevaplamak ve hatta uçmak daha cesurca.

Sevgilerimle.

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım çok cici olmuşlar öptüm sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba Aiyecim..akasyakokusu yani nuray ben..
uğraman tabiki çok sevindim..o zaman bir kahve içelim karşılıklı..
muhabbetimiz bol sevgimiz daim olsun..paylaşılacak çok güzel dostluklar var dünyada..
önemli olan bunu keşfetmek..
geçen gelişimde şu aşağıdaki patlıcanlı milföylere resmen vurulmuştum şimdi yine görünce canım çekti..
bende her zaman beklerim gelirsin dimi..ayrıca canım pazı ve kerevisi çorbaya koyuyorum demiştim orda..dip sosta haşlanmış pazı sapı ve incecik kıyılmış kornişon kullandım..
yaa ben niye anlatıyorumki sizin gibi mutfak ustaları varken benim mamalar sizin elinizi öpsün hatta elinize su döksün:))
tekrar sevgiler kocaman öpücükler.

akasyakokusu dedi ki...

Asiye'cim merhaba canım..dün akşam için özür canım..ben sadece sosta pazı sapı ve kornişon var demek istemiştim..
bir telaffuz hatası oldu sanırım bende...
neyse canım cumanı kutlarım sevgiyle kal canım..

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...