26 Mart 2015 Perşembe

Bazlama

 Bazlamayı küçüklüğümde annem yapardı. Bir taraftan pişerken biz bir taraftan tüketirdik. Hayatımda ilk kez kendim tek başıma bugün yaptım.. Annem geldiğinde tekrar yapmak ve birde benim elimden tatması için sabırsızlanıyorum smile ifade simgesi Canım Annem seni çok seviyorum heart ifade simgesi


Malzemeler
1 paket yaş maya (42 gr)
mayayı ıslatmak için 1-2 çay bardağı ılık su
1 kg.un
2 tatlı kaşığı tuz
Ilık su


Maya 1 tatlı kaşığı şeker ve ılık su ile ıslatılıp kabarmaya bırakılır.
Un ve tuz yoğurma kabına alınarak kabarmış maya katılır ve ılık su yavaş yavaş ilave edilerek hafif ele yapışan bir hamur elde edilir.
(Hamurun üzerini aliminyum folyo ile kapatarak mayalanıp kabarması için 50 derece ısıtılmış fırında 20 dk.beklettim) Mayalanan hamur bezelere ayrıllır. Yuvarlanarak özleştirilir. 
(Bezeleri 270 gr. yaptım. 6 adet çok uygun bir boyut oldu, mini bazlama için ölçü küçültülebilir)
 Elektrikli krep makinası ısınması için çalıştırılır. Bezeler el ile bastırarak yuvarlak açılıp bazlama şekli verilir. 
Hamur bu şekilde tekrar kabarması için 15 dk. bekletilir. ( Bu aşama çok önemli, ne kadar güzel kabarırsa o kadar güzel pişiyor)
 Kabaran hamurlar krep makinasında bir tarafı tam olarak kızarırken fosur fosur kabarmaya devam eder ve diğer tarafı çevrilerek her iki taraf da kızartılarak bazlamamız sıcak sıcak hazır edilir. Tereyeğ ile nefis kokular arasında afiyet olur smile ifade simgesi







0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...