19 Mart 2014 Çarşamba

Kahvaltının Mutlulukla İlişkisi

Kahvaltı, yeni bir güne "Merhaba" dır. Günaydın Güneş, Günaydın Mutluluktur. Sevenleri bir araya getiren, bütünleyen bir eylem, tatil günleri uzun vakitlerin ayrıldığı gözlerdeki sıcak tebessüm, hafta içi mesai günleri tatlı bir telaş, tabakların kıyısına iliştirdiğin sevgi ile başlayan yeni bir gündür.

Cemal Süreya'nın "KAHVALTI" dizelerindeki...
"Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem
Ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı"
sözü üzerine...

Peynir tabakları, bende çeşitliliğe çağrışım yapar. Bir kalıp peynir ne arkadaşlıklara, ne dostluklara, ne sevgilere vesile olur. Kendi başına ise, bazen bir simitin en yakın dostu, bazen poğaçanın, bazen karpuzun, bazen ise meze olduğu andır. Fakat hepsinde teklik değil çokluk vardır, paylaşım vardır. Bunun içindir belkide peynir tabaklarını çok severim.

Ankara'ya oğlum geldi. Görevli geldiği Ankara güzel bir sabaha ev sahipliği yaptı. Ana ocağı şenlendi. Kahvaltı keyfi ile başlayan yeni bir günde,  eski günlere özlemle, yüreğim sevgiyle doldu taştı... Ve mutluluğum devam edecek bu aylarda. Mart sonu kızım'ın gelişi ile, Nisan başı ve Nisan ortalarında tekrar oğlumun gelişleri ile taçlanacak. Oğlumun ve Kızımın aynı anda gelişlerini de özleyerek bekleyeceğim. Oğlumla birlikte kalktık masadan ve oğlum görevine giderken, ben de markete gitmek üzere onunla birlikte evden çıktım.

Geri dönüp kahvaltı masasını gördüğümde tüm duygular yerini başka başka duygulara bıraktı. Cemal Süreya'nın dizelerine kesinlikle katılıyorum fakat eklemek istiyorum ki; kahvaltı mutluluk yaratmıyor tek başına. Kahvaltıyı geçiştirdiğim sabahlar epeyce çoğalmıştı takvim sayfalarında. Marketten döndüğümde masada duran tabaklar etkiledi bir anda beni. Tabaklara bakarken iki damla yaş süzüldü kadının gözlerinden. Bu evde hangisi son geliş, hangisi son uğurlayış olacak bilemiyorum. Kaç kahvaltı daha yapacağız birlikte acaba? Artık ağlamamaya söz vermiştim kendime ama sözümü tutamadım... 
MERHABA YENİ GÜN, GÜN AYDIN OLSUN MASADAKİ DİĞER BARDAKLARLA...



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...