20 Mart 2010 Cumartesi

LİMONCELLO

Limoncello yapımı 60 gün önce başladı. Sabırla beklemek gerekiyor. 10 Ocak ta yapım aşamasına başladım ve fermentasyona bıraktım. 40 gün sonra şerbetini ilave ettim. 20 gün daha beklettim ve süzdüm.
Kıvamını çok beğendim, bence rengi de ona keza harikaydı. Tadı için Sevgili Betül'cüğümün onayına sunacağım, o karar versin :)

Malzemeler:
1 kg. limon
70 cc'lik 2 adet votka (başlangıçta 1 adet gerekiyor, ikinci şişeyi 40 gün sonra kullanıyoruz)40 gün sonrası için 1 kg. şeker
1,2 litre su
Limonları çok iyi yıkıyoruz.
  • Sebze soyma bıçağı ile soyuyoruz. (Beyaz kısımlarını almadan)
  • Soyulmuş limon kabuklarını 4 litrelik cam bir kavanoza koyuyoruz.
  • Üzerine 1 şişe votka ekliyoruz.
  • Kavanozun üzerine etiket yapıştırıp işlem tarihini yazıyoruz ve fermentasyon için oda sıcaklığında karanlık bir yere kaldırıyoruz.
  • İlk günler hergün, bir hafta sonra haftada bir kavanozu iyice sallayarak çalkaladım.
  • 40 gün sonra şurup için 1,2 litre suya 1 kg. şeker katarak kaynattım. Kaynamaya başladıktan sonra 5 dk fokurdadı. (Bu durumda kıvamı güzel oluyor)
  • Şurubun altını kapatarak ılınması için 10 dk. beklettim.
  • Şurubu ılık katarsak renk sarı oluyor, soğuk katarsak renk beyaz kalıyor)
  • Ilık şurubu fermentasyondaki limon kabuklarının bulunduğu kavanoza kattım ve üzerine diğer şişe votkayı ilave ettim.
  • İyice karıştırdıktan sonra üzerindeki etikete yeni tarihi yazdım.
  • Aslında bir 40 gün daha bekletilmesi gerekiyormuş fakat ben 20 gün sonra tadına ve rengine baktıktan sonra yeterli olduğunu düşündüm.
  • 20 gün sonra kavanozdaki karışımı ince tel süzgeçten süzdüm.
  • Limon kabuklarını atarak süzme işlemini 4 kez tekrarladım.
  • Tekrar kavanıza koyarak karanlık yere kaldırdım.
  • İçim yapılacağı vakit 24 saat buzdolabında son 2-3 saat buzlukta tutulması tavsiye ediliyor.
  • İçim sırasında kadehleri de buzdolabında soğutup, dondurucudaki limoncelloyu soğuk kadehlere doldurdum.

6 yorum:

nanekokusu dedi ki...

iiy akşamlar canım benim,
oğlunu candan kutluyorum daha nice güzel başarılarını görmen dileğiyle inş. o yaptığın limoncello nun mutlaka tarifini istiyorum sevgiyle kocaman öpüyorum

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Uzun emeklerden sonra içimi güzel olmuştur... Ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Asiyecim iyi akşamlar mutfağına uğra
mayalı harika lezzetler çıkmış mutfaktan ellerine sağlık artık izle
meye aldım seni görüşmek dileğiyle sevgiler...

Unknown dedi ki...

Asiyecim iyi akşamlar mutfağına uğra
mayalı harika lezzetler çıkmış mutfaktan ellerine sağlık artık izle
meye aldım seni görüşmek dileğiyle sevgiler...

MMO dedi ki...

Harika görünüyor Asiyeciğim!!! Ay ne güzel olmuştur. Ellerine sağlık. :)

nilsss dedi ki...

Canım limoncelloyu çok severim özellikle türk kahvesi ile.ellerine sağlık sevgiler http://nilsss.blogspot.com/

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...