4 Aralık 2009 Cuma

KABAK TATLISI

İşte bu diyorum.. Rengiyle tadıyla bir şahaser

1.250 gr. tatlı kabak
2 su bardağı şeker
Fındık, fıstık















Hazırlanışı:
  • Kabaklar soyulur dilimlenir. Ben hazır dilimlenmiş aldım.
  • Yıkanarak kaynatacağımız tencereye alınarak üzerine şekeri serpilir. 3 saat kadar bekletilir.
  • Beklerken şekerli kabaklar sulanacaktır. Sulanmış kabaklar kendi suyu ile acağa alınarak kaynamaya bırakılır.
  • Kaynamaya başladıktan sonra ocak kısılarak, kısık ateşte pişirilir.
  • Daha fazla sulanmadan pişmesi için ben kapağını kapatmadım. Pişme sırasında kendi suyunu çekmesi gerekir.
  • Piştiği sırada bir miktar suyu kalmış olsa dahi servis sırasında şerbeti iptal edilebilir.
  • Genelde ceviz ile servis yapıyorlar fakat ben fındık ve fıstık ile servis yaptım.
  • Afiyet oldu :))

5 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor Asiye'ciğim, ellerine sağlık.
Biz de ailecek bayılıuyoruz hatta kedimiz bile.

Öpüyorum.

Sıcak Paylaşımlar-Aysel dedi ki...

Bu arada yeni şablonun çok güzel olmuş, güle güle kullanalım :)

Sıcak Paylaşımlar-Aysel dedi ki...

Offf Asiyeciğim bayıldım... Kabağın rengi de sunumu da harika... Oldu mu böyle bol fındık fıstıklı olacak :)

Çorbanda harika ellerine sağlık sıcacık kocaman sevgiler...

Unknown dedi ki...

rengi çok güzel ye beni diye duruyor ellerine sağlık

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK KABAK ZAMANI GELDİ ASLINDA AMA BEN PEK CESARET EDEMİYORUM YAPMAYA.
SEVGİLER

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...