23 Şubat 2009 Pazartesi

BRÜKSEL LAHANA


Çok sevdiğim, dayanamadığım bir lezzettir. Yemeği ve çorbası da yapılmaktadır fakat ben et yemeklerinin yanında garnitür olarak çok seviyorum. Özellikle limonlu yapıldığı takdirde çok lezzetli oluyor.

Turpgiller'den olup kalorisi düşüktür. Potasyum ve demir gibi mineraller ile antioksidan A, C ve E vitaminleri yüksek oranlarda içerdiğinden çok yararlı bir besindir. Kalp ve katarakt riskini düşürür. Yüksek tansiyonu düşürür ve tansiyonu belli düzeyde tutar. Tüm turpgiller gibi akciğer, mide ve kalınbağırsak (kolon) kanserlerine yakalanma riskini en aza indirger.
Turpgiller familyasındaki tüm sebzeler gibi Brüksel lahanası da bedenin iyot emilimini azaltır. Bu nedenle haftada 3-4 kezden daha sık Brüksel lahanası yiyen kişiler, özellikle az iyotlu içme suyu kullanıyorlarsa dikkatli olmaları gerekmektedir ve zengin iyotlu besinler ya da iyotlu tuz aldıklarından emin olmalıdırlar.


Malzemeler:
1 paket brüksel lahanası
1 kuru Soğan
2 orta boy havuç
1-2 avuç pirinç
1 limon
Tuz
Hazırlanışı:
  • Soğanlar piyazlık, havuçlar juliennes(kibrit çöpü) kesilir.
  • Brüksel lahanaların sararmış, bozulmuş üst yaprakları koparılıp kökleri kesilir. İri olanlar ikiye bölünür.
  • Hepsi birlikte teflon bir tavaya alınarak kısık ateşte sotelenir. (ben tüm sebzeleri vitamin kaybetmeden kısık ateşte kendi suyuyla sotelemeyi tercih ediyorum her zaman)
  • Çoğu kişi salça kullanıyor fakat ben sevmiyorum. Dondurucumda domates varsa çok az kullanıyorum.
  • Çok yumuşamadan ve pişmeye az kala pirinçlere yetecek kadar su, 1 limon suyu katarak pirinçler ilave edilir. (Limon brüksel lahana için vazgeçilmemesi gereken bir malzemedir. Tüm lezzeti limon vermektedir)
  • Tuz, ve karabiber katılarak pirinçler uzayana kadar bir kaç taşım daha ocakta tutulur.
  • Servis tabağına alınarak soğuk servis yapılır.

3 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

AY NE GÜZEL BENDE SEVERİM BRÜKSEL LAHANEYI AMA BÖYLESİNİ HİÇ DENEMEMİŞTİM İYİ FİKİR OLSUN SEVGİLER.BEN KIYMALI YAPIYORDUM

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim enfes gorunuyor gercekten

Aynur dedi ki...

Sizleri ikinci el pazarimiza bekliyorum....

Selamlar

www.ikincielherseyburada.blogspot.com

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...