16 Ocak 2009 Cuma

PATLICAN DOLMA


Arşivimden bir yemek daha:
Patlıcan dolmanın kuru patlıcan ile yapıldığı söylenir. Kim demiş taze patlıcan ile dolma yapılmadığını. Oluyor hem de muhteşem oluyor. Ben hayatımda hiç patlıcan dolma yememiştim :)) taa ki bir arkadaşım, bizim için özene bezene patlıcan dolma yaptığı halde, "ben almayacağım teşekkür ederim" dediğim ve daha sonra methini duyarak pişman olana kadar :)) Arkadaşım için kimbilir ne yıkım olmuştur fakat pişman olduktan sonra benim için nasıl yıkım olduğunu siz düşünün artık. Merak edip tipine bile bakmadığım bir tarifi nasıl yapardım? O günden sonra bir yapan olsa diye nasıl istediğimi bilemezsiniz :) Çok isteyince oluyor sözüne bir kez daha şahit oldum ve nihayet bir yapan oldu. Evime gelen oğlumun arkadaşı, bu olaydan habersiz fakat tamamen oğlumun patlıcan sevmesinden dolayı da olsa, ben de faydalandım :)) "Size patlıcan dolma yapayım Asiye teyze" dediğinde kulaklarıma inanamamıştım :) "Fakat kuru patlıcan yok", "olsun taze patlıcan ile de oluyor, ben yapıyorum" sözüne bayıldım :) Her ne kadar kurusunu yememiş olsam da gerçekten çok güzel oldu. Mutfağımda yapıldı, öğrendim, yedim, beğendim. Daha sonra kendim yaptım. Fotoğraf daha sonra kendi yaptığım dolmadır.
Malzemeler:
İstediğiniz kadar patlıcan( 1 kg.dan az olmaz herhalde) :)))
İstediğiniz kadar dolma biber
Dolma sayısının iki katı tatlı kaşığı pirinç
(1 dolma için 2 tatlı kaşığı pirinç hesabı ile)
1 demet yeşil soğan(beyaz kısımları ile birlikte ince doğranmış)
2-3 baş kuru soğan(ince doğranmış)
1 demet taze nane (ince kıyılmış)
1 demet maydanoz (ince kıyılmış)
1 demet dere otu
6-7 adet domates (kabukları soyulup, ince kuşbaşı doğranmış)
Tuz, karabiber
Yapılışı:
  • Patlıcan ile biber dolması beraber çok güzel yakışıyor. Yanında muhakkak dolma biberlerimiz de olsun.
  • Patlıcanlar soyulmadan sapları alınarak, boyuna göre dolma boyu konumunda ikiye ayrılır (kısa ise öylece bırakılır) ve içleri oyulup bir süre tuzlu suda bekletilir.
  • Dolma biberlerin sapları çıkartılıp yıkanır. Biberlerin sapları temizleyip yıkanır ve üzerlerine örtmek için saklanır)
  • Bu arada sıvı yağ, pirinç, taze soğan, kuru soğan, nane, maydanoz, domates, tuz, karabiber harmanlanarak iç hazırlanır.
  • Dolma içi patlıcan ve biberlere sıkı sıkı doldurularak tencereye sıralanır.
  • Patlıcanlara domates dilimi, biberlere kendi sapları kapak yapılarak kapatılır.
  • Üzerini aşmayacak şekilde su ilavesi ile sıvı yağ gezdirilir.
  • Kaynayana kadar yüksek, kaynadıktan sonra ağır ateşe alınarak pişirilir.
  • Servis tabağına alınarak ılık servis yapılır.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Kurusu çok daha tatlı oluyor dolmanın ellerine sağlık asiye ablacım :)

Adsız dedi ki...

Olmaz olur mu hiç?Ben kabak yaptığımda içim artarsa ya domates ya da patlıcan doldururum hep.Dolapta hangisi varsa işte.
Gayet de güzel olur...
Olmaz diyenler utansın :)
Ellerine sağlık!

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler.her zaman beklerim.
umarım köftelerden dener ve bu muhteşem lezzetten kendinizi mahrum etmezsiniz.
dolmalar nefis görünüyor.sebzelerin kuru hallerine bayılırım.çok hoş bir aroma ve lezzete sahipler. özellikle patlıcan ve fasulye.herşeyi harika olur.ellerine sağlık.sevgiler.
www.arzumcum.blogcu.com

Betül İnce dedi ki...

Asiye'ciğim,

Çok güzel görünüyor. Ben yazın çok yaparım hem etlisini hem de etsizini, çok severim.
Yarın görüşmek üzere.
Sevgilerimle.

Eylül dedi ki...

Bende kurusunu hiç yemedim Asiyeciğim ama böyle yaparım en çokta dolma biberi doldurduktan sonra iç artarsa patlıcanımda varsa mutlaka kullanırım çokta güzel olur..hehe ben nedense oğlunun arkadaşı konusunda ince fikirlere daldım nerden biliyomuş bakim patlıcan sevdiğini:D

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

dolmanın her türlüsüne bayılıyorum:)
ellerinize sağlık nefisss olmuş
afiyet bal olsun:)

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...