7 Ağustos 2008 Perşembe

MİKRODALGADA ISLAK KEK

Dün evde temizlik vardı ve çay molası verildiğinde kek olsa yanında iyi olurdu hani dedim. Aklıma geldi bir kere çıkaramıyorum aklımdan :) Mutfağa girsem temizlik kalacak, vazgeçsem kek aklımda kalacak. Olacak gibi değil. Bir süredir mikrodalgada kek yapmak istiyorum fakat olmaz korkusu ile cesaret edemiyordum. Gözümü kararttım ve ben bugün mikrodalgada bu kek'i yaparım dedim :) Acele ile google dan arattım hiç düşünmeden karşıma çıkan makul ve mantıklı ilk tarifi yapmaya başladım.




Malzemeler
2 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağından biraz az sıvı yağ
1 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
Hazırlanışı
Zaman kısıtlı olduğu için uzun uzun çırpma işlemi ile oyalanamazdım. Çırpıcı dahî kullanmadan yumurta ve şekeri kaşık ile biraz karıştırdım. süt, yağ ve kakao yu teker teker ilave ederek çabucak karıştırdım ve karışımdan 1 su bardağı alarak ayırdım. Kabartma tozu, vanilya ve aldığı kadar un ilave ederek hemen cam kaseye döktüm. mikrodalgayı 640 derece ve 6 dk. ya ayarlayarak çalıştırdım. 6 dk. bitiminde mikrodalgayı açtım ki ne göreyim :) kenarlar pişmiş evet ama ortası çok cıvık. 1 dk. daha uzattım zamanı, cıvık yer iyice kabarmış fakat katılmamış :) hamur kaseden ayrılmış. 1 dk. daha 1 dk. daha derken 10 dk. ya tamamladım. çıkartıp servis tabağına ters çevirdim. fenada olmamış hani, üzerine ayırmış olduğum karışımı döktüm, birde hindistan sevizi serptim mmm o iş yorgunluğunda iyi de gitti hani :) Ama bir boş zamanımda başka tarifler de deneyeceğim. Gerçekten çok pratik servise hemen hazır hale geliyor.

5 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlı,çok leziz görünüyor.iyi haftasonları diliyorum sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

afiyet olsun,gayet hoş olmuşş...svglr.

Unknown dedi ki...

ellerine saglik canim cok nefis olmus islak kek bende gecen hafta yapmip yayinlamistim. cok harika nefis otesi bir lezzet ustelik mikro dalgada cok kisa zamanda hazir:))
selam ve sevgiler.

Adsız dedi ki...

Asiye hanım.... Dün gece yapmış olduğunuz (Blog manşette) yayından dolayı bugün hiçbir arkadaşım siteme girmedi. Sanırım telafisi zor bir olay gerçekleştirdiniz. sizi tebrik ederim. Bana bir özür borçlu olduğunuzu bilin lütfen. Yıktıktan sonra yeniden düzeltmek ....bilemiyorum. Nedir anlamadım, ne geçti elinize,ne yapmaya çalıştınız, ne yaptınız. Ama şu da bir gerçek. Tanıdığım insan yapılarına , bir örnek daha kattınız..

Islak Kek Tarifleri dedi ki...

Çok güzel görünüyor ilk denemem olcak umarım ayarını tutturrm güzel çalışma tesekkürler

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...